Betrouwbare commerciële vastgoedtaxaties in de regio Nijmegen -

Betrouwbare commerciële vastgoedtaxaties in de regio Nijmegen

Jouw bedrijfspand zorgeloos verhuren aan een betrouwbare partij? Wij helpen je van presentatie tot vloeiende oplevering.
  • Uitgebreide marktkennis
  • Marktleider in Nijmegen
Persoonlijke gegevens:
Commcercieel vastgoed taxatie

Een snelle en betrouwbare taxatie van jouw bedrijfspand

Door de toenemende behoefte aan kwalitatief hoogwaardige taxaties voor bedrijfsmatig vastgoed, hebben we ST Taxaties opgericht. Wij voeren hoogwaardige en onafhankelijke taxaties uit van verschillende typen vastgoed. Heb je op korte termijn een betrouwbare taxatie nodig van een bedrijfspand? Neem direct contact op voor een snelle afspraak.

Snel en deskundig
Een taxatie van jouw bedrijfspand in de regio Nijmegen is binnen enkele dagen geregeld.
Gecertificeerde taxateurs
ST Makelaars beschikt enkel over gecertificeerde makelaar-taxateurs.
Ruime marktkennis
Met 90 jaar ervaring in Nijmegen en omgeving kennen wij de zakelijke markt als geen ander.
Persoonlijke aanpak
Wij leveren maatwerk bij iedere opdracht, omdat iedere kantoorruimte, winkelpand of horeca onderneming uniek is.
Referenties

Onze klanten beoordelen ons met een 9,3 op basis van ruim 500 reviews.

Lavinia Fontanahof 7
Lavinia Fontanahof 7
Lavinia Fontanahof 7

Na 3 verschillende kantoren te hebben geproken mbt de verkoop van onze vrijstaande woning in Lent, hebben wij voor Pieter van ST gekozen. Tijdens de kennismaking hadden wij er gewoon een heel goed gevoel bij. Heldere en prettige communicatie, aangevuld met een persoonlijke en goed

Castiliëstraat 30
Castiliëstraat 30
Castiliëstraat 30

We hebben met Pieter zeer fijn contact gehad, laagdrempelig en proactief geïnformeerd over bezichtigingen.

Hengstdalseweg 46 A

Pieter is prettig in de communicatie en komt zijn afspraken na. Dat zijn voor ons erg belangrijke aspecten. Hij geeft je een helder beeld van zijn plan voor het optimale verkoopproces, beantwoordt al je vragen en denkt graag met je mee. Hij is to the point en zorgt ervoor dat je geen

Laauwikstraat 55

Zeer goede ervaring! Persoonlijk en goed bereikbaar. Communicatie prettig en professioneel. Ervaren in dit gebied. Absoluut aan te raden.

Andalusiëstraat 42
Andalusiëstraat 42
Andalusiëstraat 42

Prima contact met het makelaarsteam en ze gaven zeer goede adviezen! Correcte tijdsafspraken en makelaarskantoor dicht in de buurt.

Commcercieel vastgoed taxatie

Onafhankelijke taxaties conform de RICS en NRVT

Binnen ST Makelaars is er sprake van een strikte scheiding tussen de (bedrijfs)makelaardij en taxaties door middel van ‘Chinese Walls’. Hierdoor worden alle taxaties geheel objectief en onafhankelijk uitgevoerd in overeenstemming met de ethische normen zoals voorgeschreven door de Royal Institution of Charted Surveyors (RICS) en het Nederlands Register Vastgoed Taxateurs (NRVT).

Commcercieel vastgoed taxatie

Een taxatierapport door ST Taxaties

ST Taxaties voert taxaties uit in de gehele regio Nijmegen. Je kunt bij ons terecht voor taxaties van alle typen bedrijfspanden, zoals kantoren, winkelpanden, bedrijfscomplexen, beleggingsobjecten maar ook voor specifiek onroerend goed zoals scholen, kloosters, kerken, toekomstige woningbouwlocaties en horeca. Onze taxateurs zijn ervaren en kunnen jou een kwalitatief taxatierapport bieden.

Taxatierapporten kunnen worden opgesteld ten behoeve van verschillende doeleinden zoals (her)financiering, aan- en verkoopbeslissing, fiscale doeleinden en huurprijsherziening.

Tevreden opdrachtgevers

Dit doet een bedrijfsmakelaar voor u

Dit doet een bedrijfsmakelaar voor u

Logo Funda

Gemiddeld cijfer

9,3 Op basis van 57 reviews

54 bedrijfspanden

Verkocht / verhuurd in de afgelopen 12 maanden

69 bedrijfspanden

Beschikbaar
Commcercieel vastgoed taxatie

Wat kun je van ons verwachten?

  • Complete rapportage inclusief overzichtelijk rekenmodel;
  • Heldere onderbouwing met referentietransacties;
  • Taxaties zijn conform kwaliteitseisen van de grootste banken en vastgoedfinanciers, zoals ABN AMRO, FGH Bank, ING, Rabobank, SNS Bank, NIBC, Handelsbanken en Volksbank.

Onze taxaties voldoen aan de meest recente richtlijnen zoals gesteld door de IVS (International Valuation Standards), RICS (Royal Instituition of Charted Surveyors), NVM (Nederlandse Vereniging van Makelaars) en het NRVT (Nederlands Register Vastgoed Taxateurs). Daarnaast zijn onze taxateurs ook aangesloten bij het TMI (Taxatie Management Instituut).

Ontmoet onze taxateurs

Jorn van de Bovenkamp
Jorn van de Bovenkamp
Jorn van de Bovenkamp
Jorn van de Bovenkamp

NVM Register Taxateur

Arthur Wilbers
Arthur Wilbers
Arthur Wilbers
Arthur Wilbers

NVM Register Taxateur

Bauke  Coppes
Bauke Coppes
Bauke  Coppes
Bauke Coppes

NVM Register Bedrijfsmakelaar/Taxateur MRICS

Nienke de Zwart
Nienke de Zwart
Nienke de Zwart
Nienke de Zwart

NVM Register Taxateur

Veelgestelde vragen over bedrijfstaxaties

ST Taxaties heeft ervaring met het taxeren van ieder type vastgoed. Van grote kantoorgebouwen tot karakteristieke winkelpanden. In onze veelgestelde vragen leggen we graag uit hoe dat werkt. Heb je een andere vraag?

Nadat het te taxeren object is opgenomen door de taxateur duurt het doorgaans tien werkdagen voordat het rapport in concept wordt aangeleverd. Hierna wordt het rapport besproken en eventuele feitelijke onjuistheden aangepast en wordt het definitieve rapport verstrekt.

Om te kijken of er een NWWI of een TMI taxatie nodig is wordt bepaald door het onroerend goed wat getaxeerd dient te worden. Een NWWI taxatie wordt gebruikt om een waarde vast te stellen van een privéwoning, bijvoorbeeld voor de verkoop van een huis. Een TMI taxatie wordt uitgevoerd door een taxateur gespecialiseerd in waardebepaling van bedrijfs onroerend goed en dus commercieel, zakelijk vastgoed. Uiteraard zijn er enkele gevallen waarin de scheiding ingewikkelder ligt, zoals een bedrijfswoning. Raadpleeg hierbij altijd eerst jouw financieel adviseur voordat je op zoek gaat naar een taxateur zodat je zeker weet dat de taxatie aan zal sluiten op jouw financiering.

Indien je bedrijfs onroerend goed wil laten taxeren worden er een aantal stappen uitgevoerd. Allereerst wordt er na het indienen van een aanvraag een offerte-opdrachtbrief opgesteld waarin afspraken zoals het te waarderen object en het tarief worden vastgelegd. Nadat deze opdrachtbrief is ondertekend wordt er een afspraak gepland ter opname van het te taxeren object en wordt documentatie opgevraagd. De nodige documenten ten behoeve van de uit te voeren taxatie betreffen:

  • Energielabel;
  • Huurovereenkomsten en huidig betaalde kale huurprijzen;
  • Tekeningen (plattegronden);
  • Woz-beschikking;
  • Kamerverhuurvergunning en gebruiksmelding;
  • Milieugegevens (asbest, bodemrapport);
  • Eventuele begroting bouwkosten;
  • Indien van toepassing de VvE gegevens (meest recente resultatenrekening, balans en het meerjarenonderhoudsplan);
  • Vergunning met betrekking tot splitsen;
  • Leveringsakte/eigendomsbewijs;
  • Splitsingsakte met splitsingstekening.

Nadat alle documenten in goede orde zijn ontvangen zal het object op de afgesproken datum opgenomen. Tijdens deze opname wordt erg gekeken naar factoren zoals de bouwkundig staat van het object, de oppervlakte, isolatie en duurzaamheid, parkeergelegenheden en de locatie. Aan de hand van de opname en de verstrekte informatie zal de taxateur een taxatierapport opstellen. Deze zal doorgaans 10 werkdagen na opname in concept worden aangeleverd. Nadat het concept is besproken en de eventuele opmerkingen in acht genomen zijn zal het definitieve rapport verstrekt worden.

TMI staat voor het Taxatie Management Instituut en wordt gebruikt om opdrachtgevers de garantie te geven tot een rapport van de hoogste kwaliteitseisen omdat ze voldoen aan de Taxatierichtlijn Commercieel Vastgoed. TMI zorgt voor uniforme richtlijnen voor de taxateur waardoor taxaties van commercieel vastgoed objectief, vergelijkbaar en kwalitatief toetsbaar zijn. Hiermee worden TMI taxaties uitsluitend gebruikt als waardebepaling voor bedrijfs onroerend goed en niet voor particuliere woningen.

De kosten van een taxatie van commercieel vastgoed hangen van een aantal factoren af. Bij het vaststellen van het tarief wordt gekeken naar de hoeveelheid te taxeren objecten om te bepalen hoeveel rapporten er opgesteld dienen te worden. Ook de staat waarin het object verkeert, bijvoorbeeld in verhuur of eigen gebruik, kan invloed hebben op het tarief. Daarnaast wordt er ook gekeken naar de grootte en initiële waarde van het te taxeren object. Tot slot heeft de complexiteit van het object van invloed op het tarief omdat een incidenteel object de taxatie arbeidsintensiever kan maken. Hierom wordt er voor elke aanvraag een persoonlijke en vrijblijvende offerte opgesteld waarin alle factoren worden meegenomen en het tarief wordt bepaald.

Wij werken met een TMI taxatie, wat betekent dat alle waardebepalingen voldoen aan de eisen van het Taxatie Management Instituut om kwaliteit en objectiviteit te kunnen garanderen. Om deze reden accepteren alle banken en geldverstrekkers TMI geregistreerde taxaties.

Snel een taxatie nodig in de regio Nijmegen?

Snel een taxatie nodig in de regio Nijmegen?

Plan direct een afspraak met een van onze makelaar-taxateurs

Interessant voor jou

Bekijk overzicht
Jouw huis verduurzamen?
Live right on spot in Nijmegen!
Uitgelicht Nieuwbouw
Live right on spot in Nijmegen! Op een fantastische locatie in Nijmegen, op de voormalige ROC-locatie in Dukenburg, komt een nieuwe woonwijk: Spot24. Hier woon je in het groen én in verbinding met je buurt en de...
Heb je een tip of een compliment? Fijn!
Bekijk overzicht

Al 90 jaar marktleider in Nijmegen

  • Het grootste zakelijke netwerk
  • Thuis in ieder marktsegment
  • Gecertificeerde bedrijfsmakelaars