





























Stadhuisplein 70 a, 4203 NS, Gorinchem
Omschrijving
Adres: Stadhuisplein 70a, 4203NS te Gorinchem Algemeen: Het betreft een representatief kantoorobject gelegen op uitstekende locatie aan het Stadhuisplein te Gorinchem. Het object is verdeeld over vijf bouwlagen en bestaat uit een tweetal bouwdelen van totaal ca....
Lees meerVragen over dit pand?

Strijbosch Thunnissen Makelaars
Bedrijfstakken in
Kenmerken
Algemeen | |
---|---|
Huurprijs | € 120 p/m² p.j. |
Servicekosten | € 39 per vierkante meters per jaar |
Servicekosten BTW belast | Ja |
Status | Beschikbaar |
Bouw | |
---|---|
Hoofdfunctie | kantoorruimte |
Bouwvorm | Bestaande bouw |
Locatie | |
---|---|
Adres | Stadhuisplein 70 a |
Plaats | Gorinchem |
Provincie | Zuid holland |
Land | Nederland |
Ligging |
|
Kantoor | |
---|---|
Oppervlakte | 2701 m² |
Oppervlakte in units vanaf | 565 m² |
Parkeerplaatsen | |
---|---|
Niet-overdekt aantal | 60 |
Niet-overdekt prijs | 250 |
Niet-overdekt BTW belast | ja |
Uitgebreide omschrijving
Adres:
Stadhuisplein 70a, 4203NS te Gorinchem
Algemeen:
Het betreft een representatief kantoorobject gelegen op uitstekende locatie aan het Stadhuisplein te Gorinchem. Het object is verdeeld over vijf bouwlagen en bestaat uit een tweetal bouwdelen van totaal ca. 7.217 m2 v.v.o voorzien van 158 parkeerplaatsen.
Bouwdeel A is reeds verhuurd aan Deli Home en bouwdeel B is momenteel nog beschikbaar voor verhuur en omvat een oppervlakte van ca. 2.701 m². Het bouwdeel beschikt over eigen technische installatie, een eigen opgang, eigen liftinstallatie, sanitair en een eigen afgesloten parkeerterrein en fietsenstalling.
Ligging/bereikbaarheid:
Het kantoorgebouw ligt aan het begin van bedrijventerrein/ kantorenpark Schelluinsestraat, direct tegenover het Stadhuis van de gemeente Gorinchem. Het betreffende kantoorobject wordt ook wel tot kantorenpark Stadhuisplein gerekend.
Gorinchem is strategisch gelegen op het knooppunt met Rijkswegen A15 en A27. Het object is tevens uitstekend bereikbaar met openbaar vervoer, per NS-station Gorinchem als ook per bus.
Vloeroppervlakte:
Oppervlakte gebouw A:
Begane grond: ca. 565,1 m² v.v.o.
Eerste verdieping: ca. 557,7 m² v.v.o.
Tweede verdieping: ca. 722,4 m² v.v.o.
Derde verdieping: ca. 722,3 m² v.v.o.
Vierde verdieping: ca. 133,8 m² v.v.o.
Totaal: ca. 2.701,3 m² v.v.o.
* Er is tevens 234 m2 archief-/opslagruimte in de kelder beschikbaar.
Deelverhuur is mogelijk per verdieping c.q. per vleugel. Voor meer informatie raadpleeg ons kantoor.
Deze oppervlaktes zijn nagenoeg conform de richtlijnen van de NEN 2580 gemeten, op basis van de aan ons verstrekte plattegronden, er is echter géén meetrapport aanwezig.
Indeling:
Zie plattegrondtekeningen.
Opleveringsniveau:
Het object zal in de huidige turn-key staat worden opgeleverd, voorzien van aanwezige voorzieningen.
Het opleveringsniveau kan per verdieping verschillen en beschikt over o.a.:
- Diverse kantoorkamers, gecombineerd met kantoortuinen;
- Pantry en gescheiden sanitaire sanitaire voorzieningen per verdieping;
- Scheidingswanden, vloerbedekking, systeemplafond met verlichtingsarmaturen, gescheiden wand kabelgoten met
CAT5E en deels CAT6;
- Lift.
Parkeren:
60 parkeerplaatsen op eigen terrein.
Bestemming:
Bij de gemeente Gorinchem valt de onderhavige onroerende zaak in het vigerende bestemmingsplan “Bedrijventerreinen en stationsomgeving”. Op grond van artikel 7 van de planvoorschriften is de bestemming van het object: Enkelbestemming: Kantoor.
De voor Enkelbestemming: Kantoor aangewezen gronden zijn bestemd voor o.a.:
• Kantoren;
Huurprijs:
€ 120,-- per m² per jaar, exclusief BTW en servicekosten.
Deze vraagprijs is exclusief parkeerplaatsen. De vraagprijs van een parkeerplaats bedraagt € 250,-- per parkeerplaats per jaar.
De vraagprijs voor de archiefruimte(n) bedraagt: € 60,-- per m² per jaar, exclusief BTW en servicekosten.
Indien de BTW niet kan worden verrekend dan zal de huurprijs met een nader vast te stellen bedrag worden verhoogd.
Servicekosten:
Er is een voorschot servicekosten vastgesteld van ca. € 39,-- per gehuurde m² kantoorruimte, voor onderstaande leveringen en diensten:
Verwarming/verlichting van de algemene ruimten zijnde de centrale entrée, toiletten, gangen, centrale trappenhuizen
en personeelsingangen;
• Gasverbruik inclusief vastrecht van exclusief gehuurde;
• Waterverbruik inclusief vastrecht van exclusief gehuurde;
• Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht van exclusief gehuurde;
• Glasbewassing buitenzijde (minimaal 2x per jaar) en reinigen buitengevels;
• Gebruikersheffingen en belastingen, zoals verontreinigingsheffingen;
• Onderhoud en periodieke controle van de verwarming-,koel- en luchtbehandelinginstallatie en liftinstallaties;
• Onderhoud en periodieke controle van de elektrische installatie, noodverlichtinginstallatie, slagbomen/intercom
parkeerplaatsen;
• Onderhoud en periodieke controle van de brandblusapparatuur, brandmeldcentrale, ontruimingsinstallatie en
storingmeldinstallatie;
• Schoonmaakkosten voor de in het gebouw aanwezige algemene ruimten;
• Kosten voor de vuilinzameling en afvoer;
• Onderhoudscontracten voor het tuinonderhoud, groenvoorziening, parkeerterrein en het buitenterrein, inclusief
strooien;
• Sanitaire hygiëne;
• Plaagdieronderhoud;
• Onderhoud en periodieke controle van gevelwas-installatie;
• Klein onderhoud;
• Administratiekosten van 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.
Elektriciteitsgebruik van het gehuurde (gehuurde verhuurbaar vloeroppervlak) zal op basis van werkelijk gebruik, naar rato van het gehuurde (gehuurde verhuurbaar vloeroppervlak) ten opzichte van het totaal metrage van het kantoorgebouw, worden door belast. Deze metrages staan aangegeven op het meetcertificaat, welke op te vragen is via ons kantoor. Verrekening van werkelijke kosten ten opzichte van betaalde voorschotten zal jaarlijks plaatsvinden.
Servicekosten archiefruimte:
Indien door huurder aanvullend archiefruimte of opslag zal worden gehuurd, zullen deze servicekosten 25% bedragen van de servicekosten voor de kantoormeters.
Huurtermijn:
In overleg, doch uiterlijk tot 15 april 2024. Hierna zullen afspraken gemaakt moeten worden met de eigenaar, welke bereid is om een langere huurperiode te garanderen.
Huurbetaling:
De huurprijs en servicekosten, te vermeerderen met BTW, dienen bij vooruitbetaling per maand of kwartaal te worden voldaan.
Zekerheidsstelling:
Afhankelijk van de financiële gegoedheid van de huurder dient er een bankgarantie ter grootte van minimaal drie maanden huur, inclusief servicekosten en BTW, gesteld te worden.
Huurindexatie:
De huurprijs zal jaarlijks, voor het eerst een jaar na de ingangsdatum van de overeenkomst worden aangepast op basis van het consumentenprijsindexcijfer (CPI) reeks CPI- Alle huishoudens (basisjaar 2006 = 100) gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de statistiek.
Huurovereenkomst:
Op basis van het model door de Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) vastgesteld, model kantoorruimte en andere bedrijfsruimte in de zin van artikel 7:230 BW met standaard algemene bepalingen.
Aanvaarding:
In overleg.
Bijzonderheden:
Eventuele huurtransacties dienen ter goedkeuring te worden voorgelegd aan opdrachtgever c.q. eigenaar van het gebouw. Tot deze goedkeuring verleend is, zijn alle uitgebrachte aanbiedingen geheel vrijblijvend.
Alle media
Plattegronden
Alle afbeeldingen
















